Serwis

I. ZAKRES GWARANCJI

  • 5-letni okres gwarancji na wszystkie urządzenia marki TOSHIBA
  • każda instalacja sprzętu TOSHIBA  pociąga za sobą odpowiedzialność serwisowania urządzenia przez firmę instalującą
  • pierwszą osobą kontaktową dla klienta w przypadku awarii jest instalator, KLIMEX asystuję w naprawach poprzez wparcie techniczne, części oraz osobistym ingerencją w ciężkich awariach

II. WYKONANIE UPRAWNIEŃ GWARANCYJYCH

Warunkiem koniecznym do korzystania z autoryzowanego serwisu i pomocy technicznej dla urządzeń objętych gwarancją jest dostarczenie następujących dokumentów:

  • protokół rozruchu (z podaniem modelu i numeru seryjnego urządzenia) podpisany przez inwestora i autoryzowanego pracownika serwisu
  • prawidłowo wypełniony protokół reklamacyjny z podaniem modelu, numeru seryjnego urządzenia, miejsca instalacji, numeru i daty faktury oraz dokładnego opisu gwarancji,
  • zgłoszenie przez klienta awarii na piśmie

III. OBOWIĄZKI UŻYTKOWANIA

  • klient ma obowiązek zapoznać się z instrukcją obsługi urządzenia, przestrzegać  zasad prawidłowego użytkowania sprzętu oraz dokonywać wymaganych konserwacji sprzętu. Klimex wymaga przynajmniej 2 przeglądów rocznie.
  • w przypadku stwierdzenia usterki klient powieniem przesłać dokumenty wymienione w punkcie II do działu serwisu firmy, w której urządzenia zostały zakupione. Klient otrzyma numer zgłoszenia reklamacyjnego. 

Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności przewidzialych w instrukcji obsługi, do wykonywania których użytkownik zobowiązany jest we własnym zakresie, a także czyszczenia i konserwacji sprzętu. 

 

IV. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI GWARANTA

1. Gwarancji nie podlegają:

  • uszkodzenia mechaniczne
  • uszkodzenia spowodowane nieprawidłowym napięciem w sieci, które powstaje np. w wyniku wyładowań atmosferycznych, przepięciem w instalacji elektrycznej itp.
  • uszkodzenia spowodowane przez przepalone bezpieczniki, otwarte przerywacze obwodu elektrycznego oraz inne uszkodzenia wynikłe z przerw w dostawach energii elektrycznej
  • uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego podłączenia urządzenia do sieci zasilającej
  • uszkodzenia spowodowane nieprawidłowym działaniem elementów automatyki sterowania współpracującej z urządzeniami Toshiba
  • uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania i przechowywania urządzenia
  • materiały eksploatacyjne, takie jak: filtry powietrza, filtry oleju, oleje i smary, paski klinowe itp., których zużycie następuje podczas bieżącej eksploatacji urządzenia
  • uszkodzenia i problemy powstałe w wyniku zabrudzenia urządzenia
  • gwarancja producenta nie obejmuje instalacji freonowej i elektrycznej

2. Utrata gwarancji następuje w przypadku: 

  • niewykonania przeglądów gwarancyjnych
  • zerwania lub naruszenia numerów seryjnych
  • dokonania napraw i przeróbek przez nieautoryzowany serwis
  • powstania uszkodzeń spowodowanych zaniedbaniem czynności konserwacyjnych
  • zgubienia lub zniszczenia karty gwarancyjnej

Zakres prac serwisowych obejmuje w szczególności: 

  • czyszczenie filtrów powietrza w klimatyzatorach
  • odgrzybienie jednostek wewnętrznych klimatyzatorów
  • mycie jednostek wewnętrznych klimatyzatorów
  • sprawdzenie drożności układu odprowadzania skroplin
  • mycie wymiennika ciepła jednostek zewnętrznych klimatyzatorów - w razie potrzeb
  • sprawdzanie układów chłodniczych pod kątem wycieku czynnika chłodniczego
  • przegląd stanu izolacji instalacji chłodniczej - ewentualne uzupełnienie
  • sprawdzenie stanu połączeń mechanicznych - dokręcenie poluzowanych śrub
  • sprawdzenie stanu połączeń i instalacji elektrycznej
  • kontrola poprawności funkcjonowania urządzeń i automatyki
  • diagnostyka ewentualnych nieprawidłowości z określeniem zakresu koniecznych do wykonania napraw

 

Wzór karty gwarancyjnej Tohiba

Powrót do góry